Wednesday, January 5, 2011

mencari teman

okies. hidup seorang diri memang tak beshkan?
sebab tu aku nekad nak mencari teman.

siapa kata mencari teman sehati,sejiwa,serumah itu mudah??
sebab tak mudah la maka aku kena berusaha untuk mencari.

runsing bila hidup hanya berdua. hilang idea bila aku pandang muka dia, dia pandang muka aku. mati kata bila aku bercakap, dia diam. dia tak bercakap, aku pun diam.

akhirnya, hasil muafakat membawa berkat dengan rakan satu kepala,akhirnya kami setuju untuk mencari teman bersama. memang tak boleh jadi hidup berdua aje.

di sini, aku senaraikan tindakan kami dalam mencari teman sehati sejiwa dalam serumah. mungkin korang boleh ikut sama.

Pertama, amik kertas dengan perasaan penuh semangat dan berharap untuk memperolehi perhatian.

Kedua, baitkan kata-kata bermakna, ala-ala simpati high-class yang sangat memerlukan teman. tulis sekali segala advance credit(cth; harta, paras rupa, tingkah laku) yang dimiliki supaya ada yang tertarik.

Ketiga, tuliskan no telefon terang-terang, besar-besar supaya jelas di pandangan mata si rabun sekalipun.

Keempat, tampal dan iklankan di tempat-tempat awam yang mendapat perhatian. paling mudah, bustop.

Kelima, tunggu dan tunggu sebarang panggilan telefon. kalau ada, memang bernasib baik.

mudah kan??

namun,
apakan daya.

nampak mudah tapi ternyata kami memang tak popular dan gagal mencari teman. dah 3 hari no telefon terpampang kat 3 bustop. namun takde satu panggilan pun yang diterima. takde sape sudi jadi teman sehati sejiwa serumah.

kecewa??
sangat kecewa.



~titamikasuki~
duduk rumah berdua je, rasa sunyi. lagi satu rasa bahaya.

1 comment:

  1. sabo jela~~lme2 nnt ade la tu yg sudi join tuh..haha

    ReplyDelete