Thursday, December 23, 2010

kreatif vs tragis.


apa lagi yang dilakukan oleh para pelajar universiti yang memiliki satu laptop and broadband pada waktu cuti-cuti semester ini?? pastinya beronline hampir setiap masa atau sekurang-kurangnya 2-3 jam sehari.fesbuk, myspace, frenster, ym, movie atau blog. benar bukan?

jangan kata anda study 24 jam sehari sepanjang cuti ini. itu tipu namanya.

maka, tiada bezanya dengan aku. beronline atau menonton koleksi movie yang menunggu untuk ditonton di dalam hard drive. maka, waktu yang paling tepat dan sesuai ialah saat suasana sunyi sepi di mana feeling untuk beronline atau menonton movie memuncak.

namun, sesuatu berlaku sebentar tadi. oke. sedang aku feeling. sedang aku seronok-seronok layan lagu kekanda adinda, sedang aku sibuk-sibuk layan satu blog ni, tibe-tibe..

KLIK! maka gelap gelita pandangan mata. baris ayat hilang. nada irama mati. aku terkesima.

dengan selamba satu suara berkata," eh, terpadam ya?? sorilah...tak perasan" lalu berlalu tanpa rasa bersalah.

bagai tersedar dari igauan ngeri, aku dengan spontan, "AYAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

lihat, bagaimana tragisnya tindakan seorang bapa. suis utama dipadam. laptop aku yang menggunakan direct current mati segera. dan beliau berlalu dengan perasaan pura-pura tak bersalah.

oke. oke. baik, aku paham. mungkin ini tindakan kreatif seorang bapa untuk menyuruh anak perempuannya tido awal. tak perlu bagi warning lagi. matikan saja suis. habis cerita.

terima kasih yerrrrrr ayahhhh!!!!!

~titamikasuki~
mati selera mahu beronline.

No comments:

Post a Comment